logo-snn

Legitimation

logo-slider

Vi skal have legitimation på vores kunder

Alle nye kunder i Sparekassen skal i forbindelse med etablering af kontooprettelse mv. aflevere legitimationspapirer og besvare en række spørgsmål om kundens forventede forretningsomfang.

 

Det skal man, fordi vi - ligesom alle andre pengeinstitutter - skal overholde reglerne i hvidvaskloven.

Loven forpligter sparekassen til, at vi sikrer identiteten på vores kunder og at vi kender kundens forventede forretningsomfang og formål med henblik på at forebygge hvidvask af penge og finansiering af terrorisme. 

Loven forpligter også sparekassen til at opbevare kopi af legitimationen

Legitimationskrav gælder også nuværende kunder

Selvom du har været kunde hos os i flere år, vil du blive bedt om at indlevere legitimation, hvis vi ikke allerede har fået det.  

 

For privatpersoner betyder det, at vi skal have kopi af:

  1. Gyldigt sundhedskort med korrekt adresse
  2. Gyldigt billedlegitimation i form af kørekort eller pas. 

 

Du kan også læse mere om legitimationskravet i Finansrådets pjece

 


Mobilbanken
Sparekassen Nr. Nebel og Omegn
GRATIS - i Play Butik
Vis