logo-snn

Legitimation

logo-slider

Vi skal have legitimation på vores kunder

Alle nye kunder i Sparekassen skal i forbindelse med etablering af kontooprettelse mv. aflevere legitimationspapirer og besvare en række spørgsmål om kundens forventede forretningsomfang.


Det skal man, fordi vi - ligesom alle andre pengeinstitutter - skal overholde reglerne i hvidvaskloven.


Loven forpligter sparekassen til, at vi sikrer identiteten på vores kunder og at vi kender kundens forventede forretningsomfang og formål med henblik på at forebygge hvidvask af penge og finansiering af terrorisme. 


Loven forpligter også sparekassen til at opbevare kopi af legitimationen

Legitimationskrav gælder også nuværende kunder

Selvom du har været kunde hos os i flere år, kan du godt blive bedt om at indlevere igen, hvis der er sket ændringer - ny adresse, nyt navn eller lign. 


Hvis der skal etableres kundeforhold i sparekassen skal du som minimum dokumentere:

  •  Legitimation for virksomhedens navn, adresse og CVR-nummer, struktur- og ejerforhold
  • Identifikation af alle virksomhedens ejere


Du kan også læse mere om legitimationskravet i Finansrådets pjece.



Mobilbanken
Sparekassen Nr. Nebel og Omegn
GRATIS - i Play Butik
Vis