logo-snn

Legitimation

logo-slider

Vi skal have legitimation på vores kunder

Alle nye kunder i Sparekassen skal i forbindelse med etablering af kontooprettelse mv. aflevere legitimationspapirer og besvare en række spørgsmål om kundens forventede forretningsomfang.


Det skal man, fordi vi - ligesom alle andre pengeinstitutter - skal overholde reglerne i hvidvaskloven.


Loven forpligter sparekassen til, at vi sikrer identiteten på vores kunder og at vi kender kundens forventede forretningsomfang og formål med henblik på at forebygge hvidvask af penge og finansiering af terrorisme. 


Loven forpligter også sparekassen til at opbevare kopi af legitimationen

Legitimationskrav gælder også nuværende kunder

Selvom du har været kunde hos os i flere år, kan du godt blive bedt om at indlevere legitimation, hvis vi ikke har det liggende.


Hvis der skal etableres kundeforhold i sparekassen skal du som minimum dokumentere:

  •  Legitimation for virksomhedens navn, adresse og CVR-nummer, struktur- og ejerforhold
  • Identifikation af alle virksomhedens ejere


Du kan også læse mere om legitimationskravet i Finansrådets pjece.


 Print  Cookies  RSS

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.


Mobilbanken
Sparekassen Nr. Nebel og Omegn
GRATIS - i Play Butik
Vis