logo-snn

2018 - bedste resultat i sparekassens historie

logo-slider

Overskud på 27 millioner skal bruges til god rådgivning og udvikling

Sparekassen for Nørre Nebel og Omegn kommer ud af 2017 med et overskud på 27 millioner kroner, som er det bedste resultat i sparekassens historie.

Det er blandt andet øget efterspørgsel på sparekassens produkter, der leverer overskuddet, og derfor vil direktøren ansætte mere personale, så rådgivningen fortsætter med at være i top.

”Når vi laver flere sparekasse- og realkreditlån, tjener vi også flere penge. Samtidig stiger vores udgifter, fordi vi får behov for flere dygtige medarbejdere. Det er vigtigt for os at give vores kunder den bedste rådgivning.”

Solidt kapitalgrundlag efterlever kapitalkrav
Øget indtægt og færre nedskrivninger betyder, at Sparekassen for Nørre Nebel og Omegn ved udgangen af 2017 har et kapitalgrundlag på 266 millioner. Direktør Sidsel Marie Løvvang forklarer, at det er nødvendigt med et solidt kapitalgrundlag for, at det lokale pengeinstitut kan leve op til skærpede kapitalkrav fra EU.

”Vi ved, at der er kommet og kommer nye krav til pengeinstitutternes kapitalgrundlag, krav der bliver rullet ud frem til 2023. For at opfylde disse krav, har vi regnet ud, at vores kapitalgrundlag skal være 227 millioner. Derfor er det vigtigt, at vi har en stabil indtægt,” siger direktør Sidsel Marie Løvvang.

Hun forsikrer dog, at kravene ikke bliver en udfordring for sparekassen.

”Vores kapitalgrundlag er i dag 266 millioner kroner, så vi er allerede dækket godt ind. Det gør, at vi kan udvikle os og vækste til gavn for vores kunder,” slutter direktøren.

Fakta:

• Sparekassen for Nørre Nebel og Omegn blev stiftet i 1869 og er i dag en af de få indskydersparekasser tilbage i Danmark
  • Sparekassens kapitalprocent er 21,2%, kapitalbehovet er opgjort til 10,2%
  • Sparekassen har kunder i hele landet
  • Sparekassen har hovedsæde i Nørre Nebel og filialer i Lunde og Outrup

Mobilbanken